Kedves Olvasó!

Köszöntelek az oldalamon! Remélem tetszeni fog neked! Minden amit megosztok vihető, nyugodtan lementheted és használhatod!
Jó szórakozást kívánok és várlak vissza!

2011. június 23., csütörtök

Két újabb "mű" :) + az aktuális kedvenc süti

Kértek még tőlem kulcstartókat, de most teknősös és pillangós mintával. Kicsit nehezen találtam, de végül is lettek minták. A pillangónak módosítottam kicsit a mintáján és a színén is, így csajosabb lett szerintem.
Származási hely: Betti kincsei
Sütöttem is a napokban. Zsanuáriánál találtam nagyon fincsi meggyes süti receptet.
Lefotóztam, de elég homályos lett. Az íze viszont nagyon-nagyon finom, csak ajánlani tudom!
Származási hely: Asztal
A recept:
20 dkg cukor
20 dkg puha vaj
5 tojás szétválasztva
20 dkg liszt
1 sütőpor
vaníliás cukor vagy aroma
1/2 dl rum
1/2 kg gyümölcs, vagy befőtt - jelen esetben meggybefőtt

fahéjas cukor a szóráshoz

A tojásfehérjéket kemény habbá felverem.
A cukrot a puha vajjal fehéredésig, habosra keverem, majd a tojások sárgáját egyenként beledolgozom a krémbe, a rumot is beleöntöm, végül a sütőporral összeszitált lisztet óvatosan beleforgatom, felváltva a tojáshabbal.
Sütőpapiros vagy vajazott lisztezett tepsibe öntöm a masszát, elegyengetem kissé, egyenletesen a tetejére szórom a gyümölcsöt és előmelegített sütőben, közepes tűznél, szép lassan tűpróbáig sütöm.
Ha kihűlt, fahéjas porcukorral megszórom és felkockázom, vagy úgy szép még, ha rombusz alakra vágom.
Sütöttem már eperrel, málnával, szederrel, ringlóval, sárgabarackkal, őszivel, szilvával - mindegyikkel nagyon finom, télen meg befőttekkel.

Írja, hogy meg lehet szórni fahéjjas porcukorral, na én azt lehagytam, de úgy is szupi volt.

6 megjegyzés:

  1. Te egész nap hímzel, vagy ilyen villámkezű vagy? :)

    VálaszTörlés
  2. Hát ezek nem nagyok, gyorsan meg vannak. :) Egyébként meg itthon vagyok, sajna jelenleg nincsen munkahelyem.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek! A sütit tuti megcsinálom. A napokban én is sütöttem, de elbalfékeskedtem! Szép magyar szó! :))) Szóval nem lett a legszebb, de legalább az íze finom volt! :)

    VálaszTörlés
  4. Tudsz magyarul "ragzani" :D ! Az a lényeg, hogy az íze jó legyen a sütinek! :)

    VálaszTörlés
  5. hello, köszönöm a találatok én bolgs!

    VálaszTörlés